Migawka – Louis Lepoix i jego BMW R12

15564_214699112740_8189883_n

Louis (1918-1988) był z pochodzenia Francuzem, ale po II wojnie światowej zamieszkał na stałe w Niemczech. Z zawodu projektant przemysłowy pracował dla Dornier Flugzeugwerke i ZF Friedrichshafen.
W 1947 roku założył własną firmę, której celem było projektowanie nadwozi. Jego pierwszym projektem była karoseria dla zakupionego na aukcji BMW R12. Louis od dawna fascynował się opływowymi kształtami i konstrukcją pojazdów, o jak najmniejszym współczynniku oporów powietrza. Całą swą pasję i idee zawarł w nowej konstrukcji.

15564_214699117740_2800643_n
Powstał wyjątkowy motocykl. Niezwykle stylowe, futurystyczne i opływowe nadwozie zostało opracowane z myślą, o jak najlepszej aerodynamice oraz komforcie uzyskanym poprzez zastosowanie osłon, które chroniły jeźdźca przed wyziębieniem dłoni, kolan i stóp.

15564_214699122740_8275508_n
Motocykl do dziś szokuje swoim wyglądem, którego mógłby mu pozazdrościć nie jeden produkowany aktualnie egzemplarz. Louis wyprzedził epokę obudowanych motocykli o kilka lat (potrzeba było siedmiu, aby Vincent stworzył swojego Black Princa). Brakuje źródeł, więc nie wiadomo jak motocykl zachowywał się na drodze i czy aerodynamiczna karoseria miała jakieś wady, czy też same zalety.
Ta wyjątkowa R12 została sprzedana na początku lat 40-tych i słuch po niej zaginął, a Louis tymczasem tworzył kolejne projekty dla wielu znanych firm.

 

Autor: Jacek Łukawski

Tekst publikowany był w kwartalniku „Swoimi Drogami”

 

bmw.drawing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>